Työhyvinvointi- ja valmennuspalvelut

Tie työhyvinvointiin ja itsehoitoon

Vetrean valmennus koostuu erilaisista työhyvinvointia tukevista teemoista. Näistä valitsemalla kootaan juuri sinulle tai työyhteisöllesi sopiva kokonaisuus.

Kela korvaa työnantajalle työterveyshuollon toimintasuunnitelman mukaista tyky-toimintaa.
 
Tuki- ja liikuntaelimistön kunto:
  • valmenna itseäsi, niska-/selkäoireiden poistaminen ja itsehoitoharjoitukset
  • työergonomia, sopiva kuormitus ja työn tauotus, liikkeellä vastapainoa työhön
Ravinnosta energiaa työhön ja arkeen:
  • tee hyviä valintoja – eväät ja ruokailurytmi
  • laadukas ruoka – mitä pakkausselosteet kertovat?
Mielen hyvinvointia ja rentoutusta:
  • kiipeä työhyvinvoinnin portaita, hellitä hetkeksi, rentoudu ja punnitse voimavarasi
  • saat mukaasi työkaluja muutoksiin mukautumiseen ja stressinhallintaan
Liikunnalla kuntoa ja virkeyttä:
  • kroppa hallintaan; syvälihasharjoitukset
  • porukalla syke nousemaan
  • vetreyttä venytellen; lihaskuntoa ja liikkuvuutta

Tutustu valmiisiin valmennustuotteisiimme:

Valmennusta Vetrealta - hallitse työstressi

Palaudutko riittävästi? Onko yöunesi riittävän laadukasta ja syvää?
Millainen on työn kuormittavuus? Liikutko riittävästi ja riittävällä teholla?
 
Vetrean Hallitse työstressi -valmennus koostuu kolmen vuorokauden Firstbeat Hyvinvointianalyysistä ja sen tulosten pohjalta annetusta ohjauksesta, neuvonnasta ja käytännön harjoituksista. Valmennuksen avulla stressinhallintasi paranee ja opit tunnistamaan voimavaroja kuluttavat tekijät. Opit myös palautumaan paremmin ja löydät sopivan tavan liikkua.
 

Porukalla potkua - työhyvinvointipäivä

Yrityksen tarpeisiin räätälöity 4–7 tunnin ohjelma 8–15 henkilölle. Sisältö suunnitellaan teidän toivomustenne mukaan sisältäen tietoa ja motivointia terveellisiin elämäntapoihin, liikuntaa sekä voimavarakeinoja jaksamiseen.

Selkärangan huoltovalmennus (Iisalmi)

Onko sinulla pulmia niskassa tai selässä? Liikunnan lisäksi selkärangan huoltoon tulisi kiinnittää enemmän huomiota. Lajin kuin lajin harrastajilla lihashuolto on yleensä paremmissa kantimissa, mutta rangan toiminnan tuntemus ja huolto taas ei. Oikeanlaisilla harjoitteilla voit itse ehkäistä sekä poistaa niska– ja selkäkipuja.
 
Selkärangan huoltovalmennus sisältää: 

1. Huoltovalmennus ryhmässä
  • Ennaltaehkäisevää ja rangan toimintakykyä ylläpitävää valmennusta.
  • Ohjausta ja treeniä niskan ja selän itsehoitoon teoriassa ja käytännössä.
  • Kesto 2 tuntia.
2. Yksilövalmennus ranganhuoltoon
  • Yksilövalmennusta henkilöille, joilla on ongelmia niskan tai selän alueella.
  • Sovitusti 1—3 x MDT-terapeutin yksilöllistä ohjauskertaa niskan tai selän itsehoitoon, lisäksi seurantakäynti tarvittaessa. Voidaan toteuttaa myös pienryhmissä.
 3. Valmennus akuutissa tilanteessa
  • Akuutit niska– ja selkäkivut, nivelongelmat.
  • MTD-terapian keinoin poistetaan ja ehkäistään niska– ja selkäkipuja.